Nemecko testuje diaľnicu pre elektrické kamióny

Autor: FORWARDERSK | Dátum: 09.01.2020

Elektrické nákladiaky na diaľnici v Nemecku

Pri nemeckom meste Frankfurt nad Mohanom postavili na päť kilometrovom úseku diaľnice A5 vedenie, ktoré pripomína trasu pre trolejbusy. Miesto nich však Nemci testujú elektrické kamióny, ktoré by mali znížiť emisie CO2 vytvárané dopravou.

Takéto diaľnice už dlhšie testuje spoločnosť Siemens v bývalom vojenskom areáli Gross Dölln, ktoré sa nachádza asi 60 km od Berlína.

Ako to vlastne funguje?

Kamión sa dokáže pomocou trolejov pripojiť na vedenie hocikedy v rýchlosti až 90 kilometrov za hodinu, ktoré dokáže vytiahnuť zo strechy kabíny. Môže sa z nich samozrejme aj hocikedy odpojiť, napr. ak sa chystá predbiehať, čo je mimochodom v Nemecku dovolené a následne sa môže opäť pripojiť – to všetko za jazdy za pár sekúnd.

Toto vedenie má aj iné funkcie – pomocou senzorov dokáže udržiavať kamión vo svojom jazdnom pruhu podobne, ako to dnes funguje u mnohých moderných osobných áut. Dokáže prenášať energie z jednotlivých nákladiakov a to tak, že ak jeden brzdí a iný napríklad predbieha, dokáže presunúť viac energie tomu čo predbieha a menej tomu čo brzdí.

Vo svete žiadna novinka

Trolejové vedenia pre nákladiaky vo svete existujú a existovali už dávnejšie. V Taliansku napríklad existovala podobná trať v rokoch 1936-1962 a slúžila pre elektrifikované nákladiaky, ktoré pomáhali pri výstavbe priehrady Vatellina, kde fungovalo 20 takýchto nákladiakov.

Ďalším príkladom je Ukrajina a jej trať medzi mestami Simferopol, Alšuta a Jalta, ktorá bola vybudovaná v 60. rokoch a fungujú na nej trolejbusy a sem tam aj nejaké elektrické kamióny.

Čaká aj nás budúcnosť v podobe trolejí a elektrických kamiónov? Alebo to skôr bude niečo na štýl Tesla Semi – elektrického nákladiaku, ktorý vyzerá ako z budúcnosti a funguje viac menej ako elektromobil.

Sledujte nás na sociálnych sieťach

facebook ikona

Aktuálne informácie na
facebooku

instagram ikona

Denné
príbehy na instagrame

youtube ikona

Video
obsahna youtube